Welkom op onze blog!

Laat gerust een berichtje achter, dat vinden we leuk!

zaterdag, oktober 11, 2008

Puzzel

Het kampeerseizoen is toch echt wel afgelopen dus ik heb de hele caravan eens goed geboend. Van binnen, Chris heeft de buitenkant gedaan. Natuurlijk ook even alle kussens van de banken gehaald en goed gestofzuigd.

Het is echter nog een hele puzzel om alle stukken weer op de juiste plek terug te krijgen! Zo moet het uiteindelijk worden:



Dit lijkt makkelijker dan het is!
Na veel gepruts kwam ik erachter dat de "rondzit" asymmetrisch is: het stuk van de deur naar het raam (de rechterkant voor de kijkers) is namelijk langer dan van de kast naar het raam (voor de kijkers links) dus de lengte van het rechte kussen verschilt. Het stuk onder het raam is weer een andere lengte. Verder heb je zitstukken en rugstukken die niet inwisselbaar zijn en halfronde stukken waarvan de ene "poot" langer is dan de andere. Alle kussens hebben een rits die niet in het zicht moet - daar wordt het makkelijker van want dan heb je voor ieder kussen één positie waarin hij NIET moet, maar ook lastiger, want dat was net de positie waarin je 'm kwijt kon.

Toen ik alles op z'n plekje had heb ik alle kussens en de posities op de banken subtiel genummerd zodat we volgend jaar zonder problemen 's avonds de rondzit naar een bed kunnen omtoveren en andersom. Ben ik nu een controlfreak of gewoon praktisch?

7 opmerkingen:

Ilse zei

Praktisch denk ik, maar het was vast ook een leuke uitdaging geweest om elke keer sneller de boel weer goed te kunnen leggen :-)

Anoniem zei

Vast een combi van beide ;-)

Nanne zei

Om het plaatje compleet te maken (combi, praktisch, controlfreak) ga ik wel voor controlfreak hoor :P

Heb je je wasknijpers alweer eens op kleur opgehangen? :P

Marieke zei

Absoluut praktisch.
Je gaat volgend jaar natuurlijk niet opnieuw het wiel uitvinden!

Anoniem zei

heel herkenbaar :-)).
control freak/praktisch/systeem"gek"
wasknijpers op kleur :-))

Anoniem zei

Heel leuk om eens op jullie blog te kijken zeg! Heel uitgebreid, leuke foto's! En wat zijn de kids al groot, incl Jan van 2 maand. Wat betreft jouw vraag: volgens mij gewoon heel praktisch. Maar je wasknijpers op kleur hangen, Hmmmm.... ;)
We willen graag binnenkort eens langskomen als jullie dat ook leuk vinden tenminste. Wanneer kunnen jullie? Groetjes, Auke, Janet en Koen. (j_kwant@hotmail.com)

Spijker zei

Ben je het wachtwoord van blogspot kwijt??? ;)
Kijk elke keer weer of er wat nieuws op staat maar helaas. Vind het altijd zo leuk als er weer wat opstaat! Ik hoop dat er snel weer wat op komt.